My room at Unley Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nina Roos - WaarBenJij.nu My room at Unley Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nina Roos - WaarBenJij.nu

My room at Unley Road

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

03 Maart 2011 | Australië, Adelaide

De kamer (waar ik nu in zit) had ik gezien op een Australische marktplaats-website, waar dus ook kamers enzo op worden aangeboden. Het was eerlijk gezegd de eerste kamer waarop ik had gereageerd. Helaas mailde de landlord niet terug :(. Jammer, dus ik kon die kamer wel vergeten. Tot ik me bedacht dat Anne Marijn, wiens onderzoeksproject ik ga voortzetten, nog in Australie was. Zij heeft gebeld en kreeg een emailadres. Gelukkig was er nog een kamer beschikbaar. Een meisje uit Nederland had afgezegd.

De kamer is ongeveer 4 bij 5 meter (voor Nederlandse begrippen groot :P hier vrij normaal). Het is een soortement gemeubileerde kamer: bed, matras, lamp, bureau, bureaustoel, prullenbak en ingebouwede kast zijn aanwezig. Mijn kamer heeft een groot raam aan één kant. Waar ik heeeel blij mee ben, want ik kwam er net vandaag (donderdagavond) achter dat er ook kamers zijn zonder raam. Er is een airco op elke kamer, maar een beetje frisse lucht is ook wel eens lekker.

Ons appartement is gesitueerd boven een bikeshop (een van de twee in Adelaide - veel kom je er niet tegen), op de eerste verdieping. Het was vroeger een kantoor, maar daar zat geen rendement in voor de eigennaar, dus heeft hij het laten ombouwen. Tot 10 kamers van gelijk grootte. Daarnaast is er een badkamer met 3 douches en 3 wc's. En een wasmachine (jeeeh :) ). Verder is er een gigantische keuken (met twee ijskasten) en een common room met tv. Het hele appartement is lekker ruim.

Tot nu toe heb ik 8 huisgenoten. De 10de kamer is nog niet verhuurd. Eén meisje uit Griekenland, twee uit Laos, twee uit Vietnam, twee uit China en één uit Korea. Ik geloof dat ik de meeste wel kort ben tegengekomen in de afgelopen dagen. Ik vrees alleen dat ik al een paar namen ben vergeten. De meeste studeren aan een van de universiteiten / colleges. Ze zijn allemaal heel aardig en vriendelijk, soms een beetje verlegen.

Ons appartement ligt in de wijk Unley. Adelaide is verdeeld in ik-weet-niet-hoeveel wijken. Ook al is het zeer uitgestrekt, Australiers beschouwen Adelaide een kleine stad. De City is het echte centrum, met DE winkelstraat (Rundle street) van Adelaide. De City is erg makkelijk te herkennen, aangezien dit bijna de enige plek is met hoogbouw (lees: meer dan 1 etage). De suburbs zijn om de City gesitueerd in handige blokken. Unley is een suburb aan de zuidkant van de City grenzend, en ligt dus relatief dicht bij het centrum ("kleine 10 minuten rijden").

Unley Road is de hoofdstraat van Unley en bestaat geheel uit winkels. Dus lekker gezellig, en druk. Het plaatselijke winkelcentrum is nog niet eens 5 minuten lopen en bevat ook twee grote supermarkten. Op de weg naar dit winkelcentrum kom je langs target (Australische v&d). En... in het winkelcentrum is een subway (dus wees gerust, Aletta). Gisteren kwam ik best laat terug van het ziekenhuis en moest ik nog boodschappen doen. Ik kon het niet laten even een broodje te eten bij subway. Dus ik loop naar binnen en ga braaf aan de linkerkant van de toonbank staan. De jongen achter de toonbank wilde me alleen niet helpen: ik moest aan de rechterkant beginnen. Ik weet dat Australiers eigenwijs zijn met dat linksrijden (bloody engelsen), maar om in een subway de bediening van rechts naar links te doen is wel wat overdreven. Ze lezen toch ook niet van rechts naar links? Wellicht hebben ze die koppigheid ook van de Engelsen geerfd?!

Het strand is ongeveer 30 minuten rijden, wat hier dus vrij dchtbij is. Daarnaast ligt er een park tussen de City en Unley. Ik hoop morgen een groter rondje door de buurt te maken :)

  • 03 Maart 2011 - 14:56

    Aletta:

    hahahaha toch stiekem naar de subway gegaan hé! ik heb je wel door hoor!!
    en ben je al naar het strand geweest en hottie australiërs gezien??
    xxxxxxxxxxxxx

  • 03 Maart 2011 - 19:27

    Anka:

    hoi nien,
    je schrijft zo duidelijk dat ik het helemaal voor me kan zien. Maar toch heel benieuwd naar de foto's. En zo te lezen zijn de aussies nog eigenwijzer dan de engelsen.
    liefs mama

  • 04 Maart 2011 - 10:30

    Somaia:

    Ha Nina!

    Wat leuk dat je er dan eindelijk bent in Australië!! :D
    Zo te horen verliep je reis en je aankomst redelijk goed. Stroopweffels: die ga ik onthouden hehehe :P.
    Maar hoe is het in het ziekenhuis, met je onderzoek en vooral ook hoe is het om de arteriële bloeddruk van zwangeren te meten??
    Ik zal je blog goed bijhouden en kijk nu al uit naar de eerste foto's ;).
    Geniet van het heerlijke warme weer en de groetjes uit het koude Nederland :( :P.

    Liefs Somaia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Onderzoek in Adelaide

Oktober 2010. Een mail in de inbox van mijn begeleider Stage Wetenschap: een studente van onze onderzoeksgroep zoekt vervanging... in Australie. Of ik interesse heb? Uhm, ja...?!
"Ok, neem maar contact met haar op". Studente even gemaild: "Wellicht handig dat je even hier heen komt, zodat ik je alles kan uitleggen". Fijn, dus binnen twee weken subsidie en reisje naar Adelaide, Australie geregeld. Zeven volledige dagen in Australie verbleven, waarvan grootste gedeelte in het Lyell McEwin Hospital, om vervolgens in het Royal Adelaide Hospital te overnachten. Maar ik heb mooi wel een koala en kangeroo gezien :).

Hoe zeker wist ik dat ik terug zou komen? Heeel zeker. Er moest alleen idioot veel geregeld worden door little me. En, oeps, een scriptie van mijn Stage Wetenschap worden geschreven en ingeleverd.

Reeds zijn we drie maanden verder, en heb ik zo goed als alles geregeld. Mijn Stage Verslag is bijna af en ik kan me gaan verdiepen in het onderzoek naar mogelijke predictiefactoren van pre-eclampsie in het Lyell McEwin Hospital te Adelaide, South Australia. Gedurende vier maanden. Met behulp van een apparaat om de arteriele stijfheid te meten, hopen wij te kunnen voorspellen welke vrouw pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) krijgt. Uiteraard ga ik ook nog een heleboek mooie dingen in Australie én Nieuw-Zeeland zien :)

Wie leest mee?

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2011

Mijn laatste weken in Adelaide

29 Mei 2011

Back in Adelaide

08 Mei 2011

Melbourne

01 Mei 2011

Living the Aussie life

08 April 2011

Cycling in Adelaide
Nina

Actief sinds 21 Feb. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 14101

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 12 Januari 2014

Tropengeneeskunde

27 Februari 2011 - 22 Juli 2011

Onderzoek in Adelaide

Landen bezocht: